Isnin, 10 Ogos 2009

Mengimbas Kisah Marwa Al-Sharbini - Korban ISLAMPHOBIA!

Marwa Al-Sharbini, Korban Islamofobia di Jerman

Tahukah anda Marwa Al-Sharbini seorang muslimah yang berasal dari Mesir yang taat terhadap aturan Islam dan memperjuangkan Jilbab di negeri barat (Jerman)?

Marwa Al-Sharbini,32, Ibu dari seorang putera yang sedang hamil 3 bulan adalah martir bagi perjuangan muslimah yang mempertahankan jilbabnya. Rabu 1 Juli 2009 Marwa menjadi korban penusukan oleh Alex W, 28, seorang pemuda jerman keturunan Rusia yang terjadi di ruang sidang di kota Dresden, saat akan memberikan kesaksian atas kasusnya. Marwa menuntut pemuda yang juga tetangganya itu ke pengadilan kerana menyebutnya sebagai teroris hanya kerana ia mengenakan jilbab.

Marwa berada di Jerman mengikuti suaminya yang sedang melakukan riset dengan biaya bisiswa.


Belum sempat Marwa memberikan kesaksiannya, Alex tiba-tiba menyerang dan menusuk Marwa yang sedang hamil tiga bulan sebanyak 18 kali. Suaminya berusaha melindunginya tapi iapun tak luput dari serangan pemuda Jerman yg bejat itu, tak hanya luka-luka tusukan yang didapat oleh Suami Marwa tapi timah panas yang berasal dari petugas keamanan pengadilan tersebut pun bersarang ditubuhnya, sampai saat ini Suami Marwa masih dalam keadaan kritis di rumah sakit.

Saat itu petugas keamanan menembak suami marwa kerana mengira bahawa dialah pelaku kejahatan itu "Para aparat keamanan itu berpikir, sepanjang orang itu tidak berambut pirang, maka dialah pelaku serangannya, dan mereka menembak suami Marwa," kata kakak lelaki Marwa.

Pemerintah Jerman berusaha menutup-nutupi kasus yang terjadi pada Rabu 1 Juli 2009 tersebut tapi mereka tak mampu membendung berita yang telah menyebar ke dunia dan menuai kemarahan dan kutukan bukan hanya dari komunitas Muslim di Mesir dan Jerman tapi Seluruh Umat Muslim di dunia yang masih peduli terhadap nilai-nilai ajaran Rosulullah Saw.

Sekarang Jelas siapakah "The Real Terrorist" itu?!

Ribuan orang mengiringi pemakaman Marwa

Innalillahi Wa inna illaihi rajiun.

Semoga Allah menjadikannya syuhada dan menempatkannya di tempat yang terbaik dan menjadikan kuburnya menjadi taman diantara taman syurga.


Allahummaghfirlaha warhamha wa 'afiha wa'fu 'anha

Sumber gambar : www.eramuslim.com
Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan

Komentar Anda...

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.