Isnin, 2 November 2009

Berita Kemalangan...


KEMALANGAN 1


Gambar 1: Keadaan kenderaan tersebut yang tersangkut tiang elektrik selepas menghentam 'gadrel'..

Gambar 2: Sayang kereta baru tu... empunya kereta hanya terpaku menatap tak terkata...

Gambar 3: Kereta yang dipandu menuju ke Keningau 'terpaksa' menghadap semua ke arah Tambunan selepas melanggar bucu 'gadrel' dan berpusing... Empunya kereta yang berbaju putih tu...

Tarikh : 1hb Nov 2009
Masa : 5.20PM (semasa penulis dalam perjalanan balik dari Tambunan ke Keningau)
Tempat kemalangan berlaku : Jalan Tambunan - Keningau (Lokasi - antara Simpang Rompon & Pusat Pemeliharaan Kambing Purutan berhampiran lubuk teratai).
Kejadian kemalangan : Pemandu kenderaan iaitu seorang wanita (Guru SMK Teknik Keningau) yang dalam perjalanan dari KK kembali ke Keningau telah terlelap sedetik semasa menuruni bukit lalu hilang kawalan. Begitulah penulis diberitahu sendiri oleh wanita tersebut... opsss lupa tanya nama pula masa tu.

Alhamdulillah, kondisi wanita tersebut berada dalam keadaan yang baik tanpa mengalami sebarang kecederaan. Tapi melihat kepada keadaannya waktu itu dia sebenarnya agak trauma dan masih terkejut.


KEMALANGAN 2

Gambar 1: Kemalangan berlaku betul-betul dihadapan Abu Miftah... terkejut juga bah!

Gambar 2: Nasihat saya kepada ummat Islam - jangan pandai-pandai ambil kesempatan menikam nombor ekor aaaa... HARAM tuuuu...

Gambar 3: Kelihatan salah seorang penumpang Myvi keluar memeriksa keadaan. AM sempat keluar dan membantu menunjuk tempat yang sesuai meletakkan kenderaan yang terbabit supaya tidak menambahkan 'jem' di jalan raya... Penulis juga sempat memberi pesan kepada pemandu kancil yang melanggar supaya mereka 'berbincang dengan baik-baik'...


Tarikh : 2hb Nov 2009
Masa : 1.50tgh (ketika dalam perjalanan balik dari sekolah)
Lokasi : Jalan Nabawan (berhadapan dengan METRO TYRE).
Kejadian kemalangan : Pemandu kereta Kancil yang berada betul-betul dihadapan kereta penulis tiba-tiba hilang kawalan dan terus merempuh belakang kereta Myvi berwarna putih yang berada di hadapan.
Kondisi : Tiada kecederaan teruk berlaku, cuma pemandu Kancil tersebut - seorang lelaki- nampak terhenjut-henjut akibat rempuhan tersebut. Manakala pemandu Myvi bersama-sama rakannya lain (terdiri dari 3 orang guru di SMK Sook, Keningau) berkata mereka agak terkejut dengan apa yang berlaku. Seorang dari mereka berkata kepada penulis bahawa pemandu kancil tersebut melihat ke arah lain sebelum hilang kawalan lalu merempuh belakang kereta mereka.

Alhamdulillah. Mujur kereta 'baru' sahaja yang rosak. Nasib.... nasib... nasib

Catatan : HATI-HATI DI JALAN RAYA!!!
* Hari ini mereka yang terlibat - kita pun mungkin besok, lusa, tulat... so mari sama berhikmah & berhati-hati*

0 ulasan:

Catat Ulasan

Komentar Anda...

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.